peter nasman2

Ampilio välkomnar senior projektledare som ny del till teamet

Ampilio fortsätter växa och väljer nu att värva en ny medarbetare med lång erfarenhet av både projektledning och marknadsföring, som tidigare också själv varit kund till Ampilio. Mot bakgrund av den rådande pandemin är behovet av en komplett marknadsföringspartner större än någonsin och att rekrytera erfarna medarbetare är ett steg i rätt riktning för att nå dit. Den första mars ansluter därför glädjande nog Peter Näsman som digital strateg och projektledare till Ampilio-teamet. 

Nytillskott med lång erfarenhet

I bagaget har Peter en lång erfarenhet av både projektledning och marknadsföring i och med sin långa karriär inom mäss- och eventbranschen. Han började tidigt arbeta som projektledare för Stockholmsmässan och blev kvar där i hela 30 år. Peter startade därefter den egna eventbyrån Lifestyle Events som han drev i 10 år och har även arbetat för Bra Mässor. En stor del av Peters arbete som projektledare har bestått av att marknadsföra eventen både gentemot de som ställer ut på mässorna och de som kommer som besökare. 

Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta arbeta med de effektivaste moderna lösningarna och jag hoppas att min erfarenhet ska komma till användning i min nya roll. Den enorma förflyttning som har skett i hur vi konsumerar media ställer helt nya krav på medieköparna och jag tror att vi har en spännande resa framför oss.

– Peter Näsman

Samarbete banade väg för ny tjänst

För två år sedan började Peter anlita Ampilio för att marknadsföra mässor och event i sociala- och digitala medier. Ett samarbeten som omfattade dels att driva fler besökare till mässan samt att marknadsföra mässan för utställare.  

Det gav ett strålande resultat och gav oss möjlighet att rikta vårt budskap enbart till de vi ville nå. Dessutom till en lägre kostnad än tidigare.

– Peter Näsman

När coronapandemin drog igång och efterfrågan för event, mässor och andra publika sammankomster försvann ändrades förutsättningarna för eventbranschen. Peter fortsatte dock ha kontakt med och rekommendera Ampilio till flera andra företag. På grund av hans stora engagemang i Ampilio blev han erbjuden ett jobb som projektledare och digital strateg.

Det bästa med historien om hur jag hamnade på Ampilio är att den är sann. Jag gick ifrån att vara en väldigt nöjd kund och ambassadör till att bli en medarbetare som får fortsätta rekommendera Ampilio till andra. Det känns därför väldigt spännande att få bli en del av teamet på riktigt och få fortsätta mitt arbete med Ampilio.

– Peter Näsman

Ampilio- ett expansivt företag

Ampilio som företag befinner sig i en expansiv fas och arbetar konstant med att utveckla befintliga kundrelationer samtidigt som företaget också vill ta sig an fler projekt med nya kunder. För att växa och utveckla företaget som en komplett marknadsföringspartner är det fördelaktigt att nya teammedlemmar adderas för att kunna tillgodose framtidens behov. Företagets VD Peter Bergdahl ser positivt på Ampilios utvecklingspotential i och med Peters ankomst. 

Vi är väldigt nöjda över att ha kunnat rekrytera Peter till oss. Det visar att vårt arbete med employer branding fungerar och att vi är en attraktiv arbetsgivare. Att addera Peter med hans långa erfaren till vårt team ger oss också möjlighet att fortsätta utveckla vår verksamhet, befintliga kundrelationer och att ta oss an fler kundprojekt.

– Peter Bergdahl, VD på Ampilio

Teamet på Ampilio välkomnar Peter med öppna armar och ser fram emot att våra kunder också ska få stifta bekantskap med honom under året. Vi är nu mer än redo för det fortsatta 2021 och alla nya erfarenheter och utmaningar vi står inför i framtiden!