Bing Ads

Varför ska du annonsera i Bing?

Bing är förinstallerat som sökmotor i de flesta datorer som använder sig av Microsofts operativsystem Windows. I dag är det därför cirka 10% som använder Bing som sökmotor. Tack vare att det är långt färre än de som använder Google så är konkurrensen på Bing avsevärt lägre vilket gör att klicken oftast är mycket billigare. Därför kan din Google Ads-kampanj med fördel kompletteras med Bing Ads.

Bing Ads fungerar på ungefär samma sätt som Google Ads: Du avgör själv vilken budget du vill spendera och vad målet med kampanjen ska vara. Resten tar vi hand om.

Analys, uppsättning och rapportering följer samma procedur som för Google Ads. Tiden som vi behöver lägga ner på att sätta upp en kampanj för Bing Ads är i sammanhanget försumbar då grundarbetet och analyserna redan är gjorda vid en Google annonsering.

Våra sökmotorexperter berättar gärna mer om hur du kan få fler klick och konverteringar genom att även annonsera på Bing.

Vill du prata med några av våra experter?

Ring oss direkt