Displayannonsering

Nå ut till fler kunder

Displayannonsering, även kallad bannerannonsering, genom Google är till för att nå rätt målgrupp på rätt plats för en relativt låg kontaktkostnad. Vi ser därför till att ditt företag syns på relevanta sajter vid rätt tillfälle för just dina kunder. Det gör att du får maximal effekt av din annonsering via oss.

Så fungerar displayannonsering

Displayannonser är de olika annonsrutor med text och bild som vi är vana att se överallt på webben, t.ex. på hemsidor som Aftonbladet. Googles displaynätverk är till för att fånga potentiella kunder tidigt i köpcykeln, vilket kan vara avgörande för din annonsstrategi.

display annonsering

fisk small

VI SER TILL ATT DU NÅR FRAM TILL KUNDEN

I displayannonsering kan vi tillsammans göra olika inriktningsalternativ för att du som företagare ska ha möjlighet att följa er strategi på bästa sätt.

Dessa inriktningar handlar om att med hjälp av målgrupper hitta nya, engagera nuvarande kunder, eller att med hjälp av automatisering få fler konverteringar.

Hitta nya och engagera nuvarande kunder

Det förstnämnda alternativet är att man använder sig av målgrupper som har störst potential till ett köp. Dessa målgrupper kan vara inställda direkt i Google-verktyget eller skapade utifrån listor på personer som kanske har besökt din hemsida.

Automatisera

Den andra inriktningen betyder istället att Google tar fram målgrupper utifrån dina befintliga målgrupper och målsida. Google-verktyget lär sig därför över tid vilka målgrupper som funkar bäst för ditt företag.

VARFÖR ANNONSERA?

”Om du vill nå ut till dina potentiella kunder tidigt i livscykeln är Google displayannonsering något för dig.

Vi hjälper gärna ditt företag med detta, så att ni får ut maximal effekt utav er annons.”

– Fredrik, Digital strateg/Projektledare

fredrik


Uppmärksamma ditt företag med hjälp av bilder

Displayverktyget har olika annonstyper så att du kan väcka potentiella kunders intresse med snygga annonser.

Responsiva displayannonser

I denna annonstyp är delar av annonsen automatiserad. Du lägger därför till bilder och text men sedan optimerar Display-verktyget annonsen för bästa resultat.

Uppladdade bildannonser

Här kan du själv ha full kontroll över annonsen och du lägger därför upp en klar bildannons i displayannonseringen.

Gmail-annonser

Här visas annonsen högst upp i målgruppens inkorg på mailen.