Några av våra nöjda kunder och uppdragsgivare
Våra kunder kommer från olika branscher och är alltifrån start-ups till stora etablerade koncerner. Gemensamt för alla är att vi ser till att deras kunder väljer dom istället för att välja deras konkurrenter. Här nedan kan du läsa mer om några av våra kunder.
M Bilar
M Bilar är den ledande återförsäljaren för BMW i Mellansverige. Kunden har många olika modeller för olika målgrupper. För att lyckas nå ut till rätt kund med rätt budskap vid rätt tidpunkt är det av största vikt att analysera data från deras försäljning och deras mål för att skapa annonser med rätt content och budskap.

Genom att nu följa kunden över tid oavsett plattform med målgruppsanpassade budskap har konverteringarna ökat avsevärt jämfört med tidigare medieval!
M Bilar
Formtrappan
Formtrappan renoverar trappor för ett fast pris till kunder över hela norden. Deras inmätningar, produktion och anpassningar är robotiserade. Vi har byggt deras hemsida och ansvarar för all deras marknadsföring. Så pass effektivt att vi under den tredje månaden var tvungen att pausa allt då de inte kunde leverera fler trappor tack vare den effektiva marknadsföringen.

Mycket lyhörda och snabba på återkoppling. Professionella.
Fomtrappan


Protools
Protools säljer proffsverktyg till hantverkare. Försäljningen har tidigare skett till lokala hantverkare från deras butik. Men då fler och fler kunder såväl befintliga som nya ställde krav på att kunna köpa verktyg och tillbehör på ett smidigare sätt så togs en ny e-handelsplattform fram. Ampilio ansvarar för marknadsföringen av denna.

Ampilio har med bravur ansvarat för marknadsföringen av våra nya e-handel
Protools

Forsberg Måleri
Forsberg måleri är ett ledande måleriföretag i Örebro. Som alla andra företag så fanns ett behov av en ny hemsida som konverterar rätt besökare till kunder, i Forsbergs fall företag och organisationer. Dom får nu så gott som dagligen ett kvitto på att skillnaden i att ha en enkel informativ hemsida och en säljande, konverterande hemsida är såväl ökad försäljning som kundnytta.

Tack för att ni gjorde Forsberg måleri hemsida fantastisk! Bra service och kontakt hela vägen. Rekommenderar verkligen Ampilio och deras team.
Louise Lövkvist | Forsberg Måleri
Toyota – Flera återförsäljare
Kundresan för inköp av en bil har gått från att vi tidigare i snitt besökte 5 bilhallar tills nu 0,7 innan köpet genomförs. Detta har i grunden förändrat förutsättningarna för den enskilda bilåterförsäljaren och hur kommunikationen och marknadsföring mot sina viktigaste kunder nu måste göras. Från att ha annonserat i en tidning med ett budskap för alla mottagare till att nu med målgruppsanpassning vara relevant för kunden på de medier vi alla dagligen konsumerar.

Vi på Toyota i Sandviken har tack vare Ampilio ökat vår digitala framgång och träffar nu bättre i vår marknadsföring. Det har gett oss mer tid till vår kärnverksamhet och ökad försäljning!
Toyota i Sandviken

Svenska Lacrosseförbundet
Svenska Lacrosseförbundet som är ett riksidrottsförbund kontaktade oss då dom var på jakt efter en modern hemsida som hjälpte till att sprida kunskapen om Lacrosse samt öka antalet utövare. Valet föll på oss tack vare att vi alltid bygger hemsidor kundanpassat och unikt utifrån användarnas beteenden och kundernas mål.

Från första kontakt till färdigställande av vår nya hemsida har Ampilio tagit hand om allt, kändes mycket tryggt!
Styrelsen | Sweden Lacrosse
Ögonvitaminer.se
Ögonvitaminer.se säljer ögonvitaminer och andra produkter som syftar till att främja ögonhälsan via en egen e-handel. Vi tog fram en ny plattform och layout för e-handeln samt annonsering via Google och Sociala medier. Genom detta fördubblades försäljningen omgående.

Vi hade tidigare anlitat olika byråer för e-handeln och annonseringen. Genom att låta ampilio ansvara för hela köpresan och kundkommunikationen har det både sparat oss tid samt krossat våra förväntningar!
//Ögonvitaminer.se


Caravan
Likt bilåterförsäljarna så står husvagnsåterförsäljarna inför samma utmaning, nämligen att inte bara konkurrera på pris för den specifika modellen utan att få kunden att förstå vilken skillnad i kundupplevelse och service man får genom att köpa husbilen eller husvagnen via Caravan istället för hos någon annan. Genom att vi fokuserar på just detta så vinner Caravan kundlojalitet över tid istället för att enbart sälja en husvagn.

Ampilio hjälper oss att bli mer träffsäkra i marknadsföringen. Skillnaden märks i resultatet!