Ampilio blir partner med Leadinfo

Leadinfo väljer Ampilio som partner för expansion i Sverige

Det Nederländska prospekteringsföretaget Leadinfo väljer Ampilio som partner för att växa på den svenska marknaden. Ampilio blir en av runt tio partners som erbjuder den nya generationens identifiering av företag som webbsidesbesökare.

Enligt Leadinfo är det så få som ~1% av besökare som väljer att kontakta ett företag när dom besöker en hemsida. Det innebär att du som annonsör förlorar 99% av dina potentiella affärer eftersom de flesta inte väljer att ta kontakt trots att dom sökt efter er eller er produkt på Google eller hittat er i sociala medier och valt att klicka på just er annons.

”I vårt verktyg ser våra kunder vilka företag som har besökt deras hemsida, vilken källa dom kom ifrån, vilka sidor dom har besökt och andra tillfällen när samma företag besökt er hemsida.”

Han Kleppe, VD Leadinfo
Han Kleppe, leadinfo
Han Kleppe, VD Leadinfo

Att välja Ampilio som en av våra partners för fortsatt expansion i Sverige är en perfekt matchning för oss. Ampilio sköter i de flesta fall hela deras kunders marknadsföring och fokuserar på mätbara resultat och att deras insatser ska generera affärer. Att identifiera besökare på deras kunders hemsidor hjälper dom att nå deras kunders mål. Tillsamman med Ampilios många kunder inom B2B-segmentet har vi stora förhoppningar om att expandera i Sverige”

Carl Steinbach, Country manager Sweden,
Carl Steinbach, Leadinfo
Carl Steinbach, Country manager Sweden

Leadinfo har färdiga kopplingar till +100 olika tekniska plattformar som Google Ads, Facebook Ads, WordPress, Slack, SalesForce, Lime. Genom en koppling via företaget Zapier går det enkelt att överföra informationen från Leadinfo till vilket system som helst.

”Att fördjupa vårt samarbete med Leadinfo ger våra kunder en möjlighet att ytterligare öka konverteringen från prospekt till kund. Verktyget har en transparent prissättning och fungerar på de flesta av våra kunders plattformar. Vi har själva provat verktyget under en längre period för att se att det täcker det behov våra kunder har av identifiering av webbplatsbesökare. Dom följer även europeisk lagstiftning som GDPR och har ett sunt synsätt på personlig data vilket stämmer väl överens med våra värderingar på Ampilio.”

Erik Otterberg, Produktionschef Ampilio
Erik Otterberg, Ampilio
Erik Otterberg,
Produktionschef Ampilio


Vill du se vilka företag som besöker din hemsida?