LinkedIn

Användarna på LinkedIn blir bara fler och fler och därför har det blivit allt mer vanligt att annonsera där. Det positiva med att annonsera på LinkedIn är att du som företagare kan rikta dig mot en yrkesgrupp som målgrupp. Detta är till stor fördel om du som företagare riktar dig mot andra företag. LinkedIn kan därför vara ett bättre alternativ än exempelvis Facebook i vissa lägen.

Hur annonserar vi på LinkedIn?

Det finns i nuläget tre olika sätt att annonsera på LinkedIn:

  • Sponsrat innehåll
  • Sponsring via LinkedIns egna mail (InMail)
  • Textannonsering

Sponsrat innehåll handlar om att ditt innehåll smälter in i omgivningen och ser därför inte ut som en annons för din valda målgrupp. Potentiella kunder kan därför interagera direkt genom annonsen med ditt företag. Sponsring via InMail är istället när du skickar personliga meddelande till de som ditt företag vill nå ut till. Meddelanden skickas endast om personen i fråga är aktiv på LinkedIn och detta ökar därför konverteringsgraden. Textannonsering är istället när du vill driva trafik till din hemsida eller andra aktuella landningssidor. Det finns därför många olika sätt att nå ut till din målgrupp via LinkedIn. Vi hjälper dig därför att hitta det optimala tillvägagångssättet för ditt företag.

Vill du göra en LinkedIn annons, tveka inte att höra av dig till oss!