SEO

Sökmotoroptimering

Idag använder i princip alla sig utav Google för att söka fram allt från närmsta nattöppna bensinmack, till att ta reda på hur många bultar det finns i Ölandsbron. Därför är det viktigt för ditt företag, litet som stort, att synas på Google.


SEO = search engine optimizationSEO = search engine optimization

SEO = search engine optimization

Vi tar er hemsida högst upp på Google

Google rankar alla hemsidor utifrån flera parametrar för att göra träfflistan relevant för just den individen som söker. Därför är en bred sökbarhet ett måste.

Vissa använder ett specifikt eller generellt sökord när de söker efter dina tjänster, medan andra beskriver sitt problem eller önskan i detalj i hopp om att finna rätt lösning.

SEO hjälper ditt företag att synas på rätt sätt. Denna typen av marknadsföring är ett viktigt och lönsamt verktyg för att er organisation ska synas utåt.

om seo raster
push marketing small

Traditionell marknadsföring utgår från att det är den som säljer varan som bestämmer hur man ska köpa den och vilka ord man ska använda för att beskriva den. Med SEO är det tvärt om!

Enkelt förklarat innebär SEO (alltså sökmotoroptimering) att man vänder på begreppen och låter kunderna själva bestämma hur de vill beskriva sina behov och framförallt hur och när de vill köpa varan eller tjänsten.

Tricket är att utgå från att skapa en optimal upplevelse för alla dina kunder, då leder det till att Google kommer ranka er hemsida högre än konkurrenternas.

Push- och Pull-marknadsföring

Traditionell marknadsföring, även kallad PUSH-marknadsföring, går ut på att medvetandegöra att människor har ett behov och att ni kan lösa. Marknadsföring på sökmedier å andra sidan, även kallad PULL-marknadsföring, vänder på begreppet och riktar sig till de människor som själva insett att de har ett behov och aktivt söker efter den bästa leverantören.

Därför kallar vi begreppet att synas på Google för basmarknadsföring. Genom att varje dag finnas för alla de människor som har behov av just dina tjänster så kan Google bli din viktigaste säljkanal.

push pull marketing
start here puff
Hur sökmotoroptimerad är din hemsida?
Fyll i din e-post samt domännamn nedan för att få en kostnadsfri analys om vad sökmotorerna tycker om din hemsida!

Så hjälps vi åt att optimera din hemsida för Google

simon stats 1

On Page-optimering

För att göra din hemsida optimerad för sökmotorer använder vi olika tekniker som kan delas in i två huvudgrupper: On Page och Off Page. On Page är det du gör på din hemsida medan Off Page är det arbetet som sker utanför hemsidan.

För att ta reda på vilka förutsättningar er hemsida har att rankas högt på Google så gör vi först en grundlig analys av den. Analysen är såväl teknisk som innehållsmässig. Genom att ha en hemsida som Google ”gillar” så ökar även Quality Score vilket gör att man betalar mindre för varje klick i sin Google Ads-kampanj

Off Page-optimering

Efter att hemsidan blivit optimerad analyserar vi även den andra faktorn som avgör hur din sida rankas på Google. Det gör vi genom att undersöka hur många andra hemsidor som länkar till din hemsida. Desto fler relevanta sidor som länkar till er gör att Google uppfattar er hemsida som relevant för den som söker och då påverkas rankingen positivt.

kopa google sokord