Den 3:e november landar fyra av Ampilios experter i Lissabon för att delta på ett av världens största tech-event – Web Summit. Det är första gången för oss alla på detta stora event och vi är mer än exalterade.

Web Summits bakgrund

Web Summit startade 2009 och är nu inne på sitt tionde år. De har från start haft högsta fokus på att få dit de företagen och personerna som ligger i framkant i utveckling av teknik. Grundarna har därför på fyra år lyckats öka deltagarantalet från 400 till över 70 000. Detta har de lyckats med eftersom de vet vad deras deltagare vill ha samt lyckats genomföra det.

Europas största Tech event

Web Summit

23 konferenser i samma arena

På Web Summit händer det mycket och det är inte bara föreläsningar och workshops som erbjuds. Utan under dessa tre dagar kommer flera konferenser hållas på olika scener. Creatiff är en scen som kommer fokusera på design och kreativitet och Future Societies är istället nischad på framtidens teknik. Detta är två exempel bland många andra.

Web Summits Workshops

Vi från Ampilios produktionsavdelning kommer i huvudsak att delta på olika workshops vilka bland annat stora företag som Huawei, Amazon och Shell håller i. Några av de saker vi kommer att lära oss är om deep learning, den digitala framtiden och artificiell intelligens.

Varför vi är här


Vi på Ampilio ser dessa dagar som en otrolig möjlighet för oss att lära oss ännu mer och vi hoppas att vi åker hem med ännu mer kunskap i ryggsäcken. Anledningen till att vi har tagit oss möjligheten att åka hit är för våra kunders skull. Vi vill kunna ge dom det senaste på marknaden inom marknadsföring. Då gäller det att vi har utvecklad personal som förstår framtiden och vad vi ska göra för att våra kunder ska synas på bästa sätt.

Våra kunder är det viktigaste för oss!
Vi på Ampilio ser vårt deltagande på Web Summit som en otroligt bra källa till inspiration och kompetensutveckling. Vilket leder till att våra kunder får en enorm konkurrensfördel gentemot sina konkurrenter.