Öka dina resultat med programmatic advertising

Vi hjälper dig att öka effekten av dina display-kampanjer!

Vad är programmatic?

Programmatic advertising är när digitala annonser köps genom en teknisk plattform, istället för att bokas manuellt av en säljare. Som annonsör hanterar man alltså sina kampanjer i ett interface (Demand Side Platform), där alla kampanjens förutsättningar sätts. Annonsörens system är ihopkopplat med siter och annonsnätverkens system (Supply Side Platform) och transaktionen sker i realtid mellan dem.

Vad är programmatic?

Varför ska man använda programmatic

Som annonsör får du med programmatic makten över din egen kampanj. Du kan alltså kontrollera din budget mycket mer än om du bokar en kampanj direkt hos en site. Starta, stoppa, uppdatera material, optimera mellan siter är exempel på hur du kan styra din kampanj, och förändringarna sker i stort sett i realtid. Uttnyttjar man dessa möjligheter på ett bra sätt kommer man därför uppnå bättre resultat och få ut mer effekt av sin budget.

Hur gör vi?

Vi utgår alltid från dina förutsättningar och samarbetar på det sätt som passar bäst. Vi har avtal med flera DSP:er, bland annat AppNexus, Google Display & Video 360 och BidTheatre, och väljer den som passar bäst för de mål ni har med annonseringen. Om ni har ett eget avtal med någon leverantör kan vi jobba i den plattformen. Vi är alltid helt transparenta med kostnader för teknik och media och tar aldrig någon marginal på de köp vi gör. Går ni i tankar att plocka hem programmatic inhouse? I så fall kan vi stötta er i hela processen med upphandling, utbildning, implementation och rekrytering. Läs mer om hur programmatiska köp går till här