Snapchat

Nå en yngre publik med annonsering på Snapchat

Snapchat är på stark frammarsch främst hos unga personer. Om Facebook är starkt hos den äldre målgruppen så är Snapchat ledande hos den yngre. Genom att annonsera på Snapchat skapar ni engagemang som tack vare sitt fokus på kreativitet vinner lojalitet. Likt övriga sociala medier görs målgruppsurval med hjälp av data.

Scrolla ner och läs om hur vi kan bygga framgång på Snapchat tillsammans. ????


STEG 1

Sätt upp kampanjer och kampanjmål

När det kommer till annonsering så är det alltid A och O att vara konkret med vad målet med annonseringen är. Så även på Snapchat. Fördelen med de digitala medierna, och i synnerhet de sociala, är all data som hjälper till att skapa kampanjerna och ser till att de når rätt målgrupp.

Det svåra är att veta vilken data som är relevant och vilken som inte är det. Genom vår erfarenhet och analytiska kompetens hjälper vi dig med hela processen.

snap frame 1 2
emoji frame

STEG 2

Skapa kreativa annonser

Rörliga annonser som berör, tilltalar, engagerar, inspirerar och höjer engagemanget… Här kan vi verkligen få utlopp för vår kreativa ådra så att budskapet inte bara kommer fram utan även leder till köp.

start here puff
Snapchat-annonsering
Fyll i din e-post nedan som ett första steg i att få råd och hjälp med att nå ut till en yngre målgrupp.