Nå de kunder som har behov av just dina produkter eller tjänster
Sökordsannonsering är ett populärt säljverktyg. Eftersom att du som annonsör bara betalar när någon klickar på dina annonser blir denna form av annonsering mer till en säljkanal än en marknadsföringskanal.

Så går det till…
Alla använder vi oss av olika sökord när vi är på jakt efter en vara eller tjänst som kan hjälpa oss att lösa våra problem och behov. Så också dina framtida kunder.
Ifall sökorden speglar din verksamhet och du hamnar högt i söklistan är chansen stor att kunden både klickar och slutligen köper från din hemsida. Just därför är annonsering på sökmotorer oftast är en källa till hög ROI (return on investment).
Google är vanligaste sökmotorn…
De flesta använder Google som sökmotor. Att Googla har blivit ett begrepp och ordet finns med i Svenska Akademins ordlista. Men vissa använder även Bing som sökmotor oftast tack vare att Bing är förinställt som sökmotor via operativsystemet i din dwator.
…men glöm inte bort Bing
Förhållandet i användning är cirka 90% Google och 10% Bing, men för vissa produkter och tjänster räcker de 10%-en att tömma ditt lager eller fylla din kalender fast till ett lägre pris eller högre konverteringsgrad, så därför är det viktigt att förhålla sig till både Google och Bing i en komplett mediaplan.
Vi är experter på både Bings Ads och Google Ads (som tidigare hette Google Adwords). Därför kan vi hjälpa dig att få ut maximalt av dina kampanjer. Vill du ha hjälp med att hitta de rätta sökorden för just ditt företag, ring oss redan idag.