Sökordsannonsering

Nå de kunder som har behov av just dina produkter eller tjänster

Tack vare att du bara betalar när någon klickar på dina annonser gör det denna form av annonsering mer till en säljkanal än en marknadsföringskanal. Genom att sökorden som kunderna använder när de är på jakt efter någon som kan hjälpa dom att lösa sitt problem eller behov speglar just din verksamhet gör att annonsering på sökmotorer oftast är en källa till hög ROI (return on investment).


Google är vanligaste sökmotorn…

De flesta använder Google som sökmotor. Att Googla har blivit ett begrepp och ordet finns med i Svenska Akademins ordlista. Men vissa använder även Bing som sökmotor oftast tack vare att Bing är förinställt som sökmotor via operativsystemet i din dator.

…men glöm inte bort Bing

Förhållandet i användning är cirka 90% Google och 10% Bing, men för vissa produkter och tjänster räcker de 10%-en att tömma ditt lager eller fylla din kalender fast till ett lägre pris eller högre konverteringsgrad, så därför är det viktigt att förhålla sig till både Google och Bing i en komplett mediaplan.

Genom att vi är experter på både Bings Ads och Google Ads(som tidigare hette Google Adwords) gör att vi kan hjälpa dig att få ut maximalt av dina kampanjer. Vill du ha hjälp med att hitta de rätta sökorden för just ditt företag, ring oss redan idag.

Alla våra tjänster

En relativt komplett lista på våra tjänster och vår kompetens 🤷‍♂️

Vi skräddarsyr alltid en lösning efter dig som kund, men det går att köpa våra tjänster separat.