Toyota – Flera återförsäljare
Tidigare besökte man i snitt 6 olika bilhandlare innan köpbeslutet. Nu är vi nere på 0,7 besök i snitt. Men vi slutför fortfarande köpet hos bilhandlaren. Detta har förändrat förutsättningarna för bilhandlarna i grunden då beslutet redan är taget när första kundkontakten fås.

Förlängd köpresa
Då köpresan för en bil kan vara upp till 6 månader lång är det viktigt att mediaplanen består av de medier som kunderna befinner sig på under köpresan med argument varför man ska köpa sin bil hos just den återförsäljaren. Vi hjälper därför ett antal Toyotaåterförsäljare med övergripande strategi samt dagligt utförande och uppföljning.

Resultatet är talande
Som totalleverantör till en bilåterförsäljare tillåts vi att spela ut hela vårt register samt skräddarsy de olika kampanjerna till att träffa rätt kunder vid rätt ögonblick oavsett media. Resultatet är talande: Från att de tidigare gissat sig fram till vilket media de skulle använda så får de nu varje månad ett kvitto på hur många bilar de sålt och övrig fakta som kan användas för att planera och budgetera framtidens försäljning och aktiviteter.
Intresserad? Vi kan er bransch
Ring eller mejla oss igenom att välja någon utav knapparna