VaccinDirekt väljer Ampilio till kampanj i Sociala medier

VaccinDirekt väljer Ampilio till kampanj i sociala medier

VaccinDirekt är specialister på vaccination med flera fasta mottagningar och Sveriges största ambulerande vaccineringsmöjlighet med deras Fästingbuss. Inför deras nästa digitala marknadsföringskampanj väljer VaccinDirekt den digitala byrån Ampilio som samarbetspartner.

“Jag har tidigare arbetat med Trigger Company och har bra erfarenhet av dem och vår kontaktperson där. Vi valde Ampilio eftersom de kändes engagerade, ambitiösa och väldigt kunniga”

Susanne Ahsti, Head of Marketing VaccinDirekt

Mimmie Liepe är projektledare för kampanjerna som primärt kommer gå på Facebook och Instagram med målgruppsstyrning för att nå rätt kunder vid rätt tillfälle på rätt ort. Beslutet att välja Ampilio kom av komplexiteten i uppsättningen av de olika kampanjerna och inställningarna som krävs eftersom varje mottagning och stopp som Fästingbussen gör behöver egna annonser riktade mot rätt målgrupp och geografisk inriktning. Det blir närmare 15 olika kampanjer med 230 adsets och uppemot 250 olika annonser för att varje mottagning och varje stopp Fästingbussen gör är anpassat i budskapet i annonsen.

”Vårt nya starkare team från både Ampilio och Trigger Company ger oss möjligheter att ta ett helhetsansvar för kampanjer i den här storleken. Det är extra kul att det här blir vår första större gemensamma kampanj. Nyckeln för framgång i VaccinDirekts kommande kampanjer är att arbeta datadrivet och anpassa innehållet i annonserna för att förbättra resultatet jämfört med tidigare kampanjer.”

Mimmie Liepe, projektledare Ampilio
mimmie nyheter 2
Mimmi Liepe,
projektledare Ampilio

”Det är jättekul att få arbeta med VaccinDirekt och att vi fick frågan och sedan förtroendet att leverera den här kampanjen. På grund av en begränsning hos Facebook fick vi ändra strategin från 500+ annonser eftersom gränsen är 250 unika annonser för den här storleken av kampanj.

Vi arbetar alltid hårt med leverans av våra kunders kampanjen och att leverera 250 annonser på ett par dagar var både utmanande och utvecklande.”

Mathilda Johnsson, projektledare Ampilio
Mathilda Johnsson
Mathilda Johnsson,
projektledare Ampilio


Behöver du hjälp med att nå ut i sociala medier?