SEO

Sökmotoroptimering

Idag använder i princip alla sig utav Google för att söka fram allt från närmsta nattöppna bensinmack, till att ta reda på hur många bultar det finns i Ölandsbron. Det är därför viktigt för ditt företag, litet som stort att synas på Google.
Google rankar alla hemsidor utifrån flera parametrar för att göra träfflistan relevant för just den individen som söker. Därför är en bred sökbarhet ett måste. Vissa använder ett specifikt sökord när de söker efter dina tjänster medan andra i detalj beskriver deras behov.

Traditionell marknadsföring utgår från att det är den som säljer varan som bestämmer hur man ska köpa den och vilka ord man ska använda för att beskriva den. Enkelt förklarat innebär SEO (sökmotoroptimering) att man vänder på begreppen och låter kunderna själva bestämma hur dom vill beskriva sina behov och framförallt hur och när dom vill köpa den. Så genom att istället utgå från att skapa en optimal upplevelse för alla dina kunder så leder det till att Google kommer ranka er hemsida högre än era konkurrenters.

SEO hjälper därför ditt företag att synas på rätt sätt. Denna typen av marknadsföring gör sökmotoroptimering till ett lönsamt verktyg för att er organisation ska synas utåt. Traditionell marknadsföring, även kallad Push-marknadsföring, går ut på att medvetandegöra att människor har ett behov och att ni kan lösa det medan marknadsföring på sökmedier, även kallad Pull-marknadsföring, vänder på begreppet och riktar sig till de människor som själva insett att de har ett behov och aktivt söker efter den bästa leverantören.
Därför kallar vi begreppet: att synas på Google för basmarknadsföring. Genom att varje dag finnas för alla de människor som har behov av just dina tjänster så kan Google bli din viktigaste säljkanal.

On Page-optimering

För att göra din hemsida optimerad för hemsidor görs det genom olika tekniker som kan delas in i två huvudgrupper: On Page och Off Page. On Page är det du gör på din hemsida medan Off Page är det arbetet som sker utanför hemsidan.

För att ta reda på vilka förutsättningar er hemsida har att rankas högt på Google så gör vi först en grundlig analys av den. Analysen är såväl teknisk som innehållsmässig. Genom att ha en hemsida som Google “gillar” så ökar även Quality Score vilket gör att man betalar mindre för varje klick i sin Google Ads-kampanj

Off Page-optimering

Efter att hemsidan blivit optimerad analyserar vi även den andra faktorn som avgör hur din sida rankas på Google. Det gör vi genom att undersöka hur många andra hemsidor som länkar till din hemsida. Desto fler relevanta sidor som länkar till er gör att Google uppfattar er hemsida som relevant för den som söker och då påverkas rankingen positivt.

Jag vill gärna få mer information om hur ni kan hjälpa mig synas på Google

Tack för att du vill komma i kontakt med oss, vi återkommer så snabbt vi kan! 🏎️

😔 Aj! Kika igenom så att fälten är ifyllda, eller dubbelkolla ditt nätverk


Relaterade länkar